Kilpa- ja valmennustoiminta

Kilpa- ja valmennustoiminta (KiVa) on pitkäjänteistä ja tavoitteellista toimintaa. TiVoLissa on tällä hetkellä mahdollisuus kilpailla joukkuevoimistelussa. Tutustu joukkueisiin ja ota yhteyttä vastuuvalmentajaan.

Käy tutustumassa TiVoLin ohjaus- ja valmennuslinjaukseen.

Joukkueiden jäseniltä sekä heidän kotijoukoiltaan odotetaan pitkäjänteisyyttä ja sitoutumista harrastukseen. Meillä on tavoitteena kehittyä urheilijoina oppimisesta ja liikunnasta iloiten. Valmennusmaksuistamme saat lisätietoa täältä.

Tervetuloa mukaan KiVaan!

Jäikö jokin mietityttämään? Ota yhteyttä TiVoLin toimistoon:

tivoli.toimisto@gmail.com

Tutustu TiVoLin valmentajiin!

MITÄ ON JOUKKUEVOIMISTELU?

"Joukkuevoimistelun sydän on suomalaisessa naisvoimistelussa. Lajin juuret löytyvät Suomesta, mutta oksat ovat levittäytyneet ympäri maailmaa – naisvoimistelusta on kasvanut vaativaa ja elämyksellistä kansainvälistä huippu-urheilua. Myös Suomessa lajin suosio on kokenut hurjan kasvun, ja joukkuevoimistelu on kivunnut harrastajamäärältään Voimisteluliiton kilpailulajeista suurimmaksi. Lajia harrastetaan monella taitotasolla aina harrastevoimistelusta huippu-urheiluun. Joukkuevoimistelu on hyvä lajivalinta, jos haluaa kehittää voimaa, nopeutta, vartalonhallintaa, liikkuvuutta ja koordinaatiota sekä kokea liikunnan ohella taiteellisia elämyksiä."

TiVoLilta löydät JV-joukkueita vuosina 2009-2018 syntyneille, tutustu joukkueiden omiin sivuihin!

kuva: Jukka Hämeenniemi / @agg_dad
@aki_a.rantala

"Musiikki soi, liikkeet osuvat kauniisti tahtiin ja kuviot vaihtuvat taianomaisesti toisiksi. Uusia liikkeitä on harjoiteltu ja vanhoja hiottu. Ohjelma alkaa olla muistissa ja pukujen strassit liimattu. Tähtäimessä ovat kauden kisat ja joukkueen oma paras suoritus. Lähestyvät kisat vähän jännittävätkin, päivästä riippuen hyvällä tavalla tai vatsaa kipristävämmin. Onneksi ei tarvitse lähteä yksin, vaan jännityksen ja onnistumisen ilon saa jakaa oman joukkueen ja valmentajien kanssa. Jos kaikki ei menekään ihan putkeen, myös harmituksen tunteet jaetaan ja käsitellään yhdessä. Joukkuekavereiden kanssa jaetaan paljon muutakin kuin vain kisat ja harkat – yhteiset vitsit ja hepulikohtaukset, satunnaiset nyyttärit tai telttayöt, ajatukset ja haaveet. Oma joukkue on ihan paras!"

- Puheenjohtaja Meeri Martimo