Uskollisuuden Kilta

TiVoLin Uskollisuuden Kilta on perustettu Tikkakoskella 20.10.1994. Kilta juhlisti vuonna 2014 20-vuotista taivaltaan. Tällä hetkellä jäseniä Killassa on 20 ja uusia jäseniä kaivataan mukaan toimintaan! Jäseneksi voi liittyä 25 vuotta täyttänyt ja vähintään 5 vuotta jonkin voimisteluseuran toiminnassa ollut henkilö. Uskollisuuden Kiltoja on Suomessa tällä hetkellä yhteensä 129:ssä eri emoseuroissa.

Kiltatoiminnan tarkoituksena on koota seuran pitkäaikaiset jäsenet ystävyyttä ja vireyttä ylläpitäväksi piiriksi. Killan toimintamuotoja ovat esimerkiksi liikunta, toveri-illat, tapaamiset, retket ja esitelmät. Kiltalaisille järjestetään toimintaa myös alueellisesti ja valtakunnallisesti. Erilaiset retket ja kurssit sekä kiltapäivä ja muut kiltalaisten tapaamiset ovat osa vuosittaista toimintaa. TiVoLin kilta tekee aktiivista yhteistyötä JNV:n ja Palokan Ilon kiltojen kanssa.

Kiltalaisten toiminnan kulmakivi on ystävyys. Kiltalaisilla on paljon yhteisiä kokemuksia ja muistoja omasta seurasta, kisamatkoilta, tapahtumista ja kursseilta. Nämä kokemukset ovat muovanneet kiltalaisten välille elinikäisiä ystävyyssuhteita. Kiltalaisten tapaamisissa kaikuu aina iloinen puheensorina ja nauru raikaa!

Lisätiedot ja yhteydenotot

Anita Meuronen

p. 0407480996

ani.k.meu@gmail.com

Tulevia tapahtumia:

- keskiviikkona  24.4.2024 Kolmen killan yhteisretki Saarijärvelle

- syksyllä 2024 killan 30 v. juhla, päivämäärä vielä avoin

LÄMPIMÄSTI TERVETULOA MUKAAN TOIMINTAAN!

Vaikka omassa killassamme onkin tänä vuonna rauhallisempaa, tapahtumia silti kiltalaisille on.

JNV:n kilta järjestää taas neuletalkoot kahtena perjantaina 8.3. ja 5.4. klo 13.00, paikkana on Kortteli Klubi os. Vapaudenkatu 48-50, Jyväskylä. Viime vuonna neulottiin torkkupeittoja, sukkia, pipoja yms. Ukrainaaan. Tänä vuonna neulotaan Keski-Suomen ensi- ja turvakodille sukkia, tumppuja, pipoja, vauvanpeittoja, nuttuja yms. Ensikodin puolella on pieniä vauvoja äiteineen ja turvakodin puolella taas kaikenikäisiä lapsia jommankumman vanhemman, useimmin äidin kanssa. Innokkaat neulojat voivat tuoda neulomansa tuotteet minulle ja voin toimittaa niitä sitten perille tai olette erittäin lämpimästi tervetulleita noihin neuletalkoisiin mukaan tapaamaan muita.

Voimisteluliiton Sydän-Suomen alueen kiltalaisten virkistyspäivä on Keuruulla la 20.4. klo 10-15.00 paikkana on Kulttuuritalo Kimara. Alustavassa ohjelmassa on mm. lavista, ulkoilua, hyvinvointi/ravitsemustietoutta ja lasten liikuntaesitys unohtamatta
yhteisiä porinoita ja ajankohtaisia kilta-asioita. Tarkemmat tiedot seuraavassa valtakunnallisessa kiltatiedotteessa, mutta merkitkää päivä jo kalenteriin!

Keskiviikkona 24.3. Palokan Ilon kilta järjestää yhteisen retkemme Saarijärvelle. Tämäkin päivä nyt kalenteriin, tarkempaa tietoa lähempänä retkeä.

Valtakunnallinen kiltalaisten kuntoviikko on 9. – 13.9.2024 Kisakalliossa Lohjalla. Tämän vuoden ensimmäisessä kiltatiedotteessa oli kuntoviikosta tarkemmin. Kuntoviikolle on mahdollista saada Liisa Orkon rahastosta apurahaa, joka on haettava 22.4.2024 mennessä. Jos kuntoviikko ja apuraha kiinnostaa ole yhteydessä minuun.

Aurinkoisia päiviä toivotellen Anita Meuronen