Tietoa huoltajille

Twiiga

6 x 116 €

Kausimaksuun sisältyy:

• Valmennus suunniteltujen tuntimäärien mukaan (viikoittaiset harjoitukset, seuran yhteinen leiripäivä, joukkueen ohjelmaleirit yms.) – sisältäen valmentajien palkat sivukuluineen
  • Suunniteltujen kisojen osallistumismaksut sekä vieraskisoissa kisamatkat ja yksi ruokailu / kisa joukkueelle ja kahdelle joukkueen mukana kulkevalle aikuiselle (esim. valmentaja, joukkueenjohtaja tai muu joukkueen huoltaja)

Mahdolliset kisareissun lisäruokailut, ylimääräiset kisat sekä budjetoimattomien vieraskisojen matka- ja ruokailukulut laskutetaan erikseen.

Kausimaksuilla katetaan myös valmentajien koulutuksia sekä valmentaja- ja tuomarilisenssejä, seuran yhteisiä kilpa- ja valmennustoiminnan pienhankintoja  sekä osa salivuokrista ja seuran yleisistä toimisto- ja toimintakuluista.

TiVoLi tukee kilpailevien joukkueiden toimintaa kausittain osallistumalla pakollisiin toimintakuluihin, joten voimistelijat sitoutuvat osallistumaan seuran kisakatselmuksen sekä kevät- ja joulunäytöksen järjestelyihin. Voimistelijat osallistuvat myös TiVoLin jäseninä mahdolliseen seuran yhteiseen varainhankintaan. Lisäksi joukkueet voivat tehdä omaa varainhankintaa ja kohdentaa saadut tuotot esim. kisapuku- tai välinehankintoihin.

Kausimaksuun ei kuulu:

• TiVoLin jäsenmaksu (alle 19 v: 10 €) laskutetaan erikseen kalenterivuoden ensimmäisen kausimaksuerän yhteydessä keväällä tai syksyllä.
  • Harrastajien kilpailulisenssejä, aluerinkileirejä, välinehankintoja, kisapukuja eikä joukkuevaatteita
    • Joukkueet voivat halutessaan sopia yhteisesti esim. harjoitusasujen hankinnasta sekä ylimääräisiin kisoihin ja leireihin osallistumisesta, jotka laskutetaan erikseen kausimaksun lisäksi.
  • Vakuutukset: Huolehdithan, että harrastajalla on oma vakuutus, joka kattaa kilpa- ja harrastustoiminnan.

Mahdolliset muutokset

Harjoitusmäärät ja harjoitusten kestot vaihtelevat joukkueiden välillä. Joukkuekohtaisesti kausimaksujen nousuun vaikuttaa eniten valmennustuntien lisääntyminen ja kisamäärän nousu. Vieraskisoista tulee kuluja enemmän kuin kotikisoista.

TiVoLista ja valmentajista riippumattomista syistä peruuntuvia harjoitusvuoroja ei välttämättä aina pystytä korvaamaan. Mikäli harjoitusmäärä jää jostain syystä huomattavasti alle suunnitellun tuntimäärän, muutos huomioidaan kauden lopussa kausimaksuerissä. Myös suunnitellusta kisamäärästä mahdollisesti peruuntuvat kisat tai esimerkiksi budjetoitujen vieraskisojen muuttuminen etäkisoiksi huomioidaan kausimaksuerissä siltä osin, kun kisojen peruuntuminen ei ole aiheuttanut seuralle kuluja.

SITOUTUMINEN HARRASTUKSEEN

Uudessa joukkueessa voi käydä kokeilemassa kahden viikon ajan maksutta. Sen jälkeen harrastaja on sitoutunut kilpailevan joukkueen toimintaan ja sovittuihin maksuihin koko syys- tai kevätkauden. Kaikki laskut tulee maksaa eräpäivään mennessä. Jos laskua ei makseta muistutuksista huolimatta, harrastuksen voi joutua keskeyttämään siihen asti, kunnes puuttuvat maksusuoritukset on hoidettu. Yksilöllisestä maksusuunnitelmasta tulee olla yhteydessä TiVoLin toimistoon tivoli.toimisto(at)gmail.com.

POISSAOLOT

Poissaoloista pitää aina ilmoittaa joukkueen valmentajalle. Jos harjoituksista poissaolo pitkittyy (yli kolme viikkoa) esimerkiksi sairastumisen tai loukkaantumisen vuoksi, tilanteesta pitää keskustella valmentajan ja KiVa-vastaavien kanssa. Mahdollisesta maksuhyvityksestä/-vapautuksesta päätetään tapauskohtaisesti kokonaistilanne  huomioiden. Päätöksen tueksi tulee esittää lääkärintodistus. Omavastuuaika on kolme viikkoa. Osittainen harjoittelukielto ei oikeuta maksuvapautukseen.

LOPETTAMINEN

Lopetuspäätöksestä on aina hyvä keskustella ensin valmentajan kanssa. Lopettamisesta tulee ilmoittaa hyvissä ajoin ennen kauden päättymistä valmentajalle sekä sähköpostilla osoitteeseen tivoli.toimisto(at)gmail.com. Kesken kauden lopettaminen on mahdollista vain lääkärintodistuksella.

Lisätietoja voi kysyä kilpa- ja valmennustoiminnan vastaavilta

Hanne Alenius      hanne.alenius(at)gmail.com

Tiina Lappi               lappi.tiina(at)gmail.com