SYKSY

13.11.2022

Syyskauden viimeinen Stara on nyt selätetty! Suorituksen alkupuoli sisälsi vielä jännityksestä johtunutta horjuntaa, mutta puolivälin jälkeen nähtiin jo tarkkaa yhdenaikaisuutta ja ihanaa ilmaisua. Arveilta saatiin positiivista palautetta hienoista teknisistä osista ja voimistelun ilosta. Nyt saadaan jättää pallot hetkeksi sivuun ja suunnata katseet kohti uusien taitojen harjoittelua ja kevään täysin erilaista kisaohjelmaa!

29.10. ja 5.11.2022

Nefia osallistui kauden ensimmäiseen Stara-tapahtumaan Tampereella. Reissu oli joukkueen ensimmäinen toiselle paikkakunnalle, joka aiheutti paljon jännitystä, mutta suorituksesta selvittiin hienosti! Saimme hyvää palautetta liikkuvuudesta, onnistuineista välineiden vaihdoista sekä iloisesta ja rohkeasta esiintymisestä. Stara-kausi jatkui Muuramessa - turha jännitys saatiin karistettua lämppätilaan ja suoritus oli paljon edellistä varmempi. Ensi viikonloppuna Nefia esiintyy syyskauden ja koko joukkueen viimeisessä Starassa - keväällä meidät voi nähdä kilpailemassa 8-10v-sarjassa!

5.10.2022

25.9.2022

Tänään Nefia vietti joukkueiltaa Leo's Leikkimaassa! Kisaohjelma on ahkeroitu valmiiksi ja nyt alkaa ohjelman hiominen, sillä Tivolin kisakatselmus häämöttää jo kahden viikon päässä. Nähdään siellä!

21.8.2022

Kauden alku on sujunut hyvin ja saimme uutta vahvistusta joukkueeseen - tervetuloa Kerttu! Ollaan nautittu viimeisistä lämpimistä päivistä tekemällä osan treenistä ulkona. Uusi kisaohjelma on myös alkanut rakentumaan - ensimmäiseen esiintymiseen on enää 1,5kk aikaa.

3.8.2022

Mekin ollaan palattu jo treenisalille, päästiin heti kauden alussa harkkaamaan Twiiga-joukkueiden kanssa yhteistreeneissä! Tästä alkaa peruskuntokausi, jonka aikana keskitymme erityisesti etulinjan ja selän liikkuvuuden lisäämiseen sekä ponnistusvoimaan.

KEVÄT

13-15.6.2022

Kausi ei loppunut koko joukkueen osalta päättäreihin, sillä melkein kaikki osallistuivat Tivolin KiVa-leirille. Leirin aikana päästiin harjoittelemaan välinetekniikkaa JyVon Alisan ohjauksessa, Shuffle-tanssia Anastasiian kanssa sekä akrobatiaa, vartalotekniikkaa ja balettia sekä paljon muuta! Leiri oli oikein onnistunut kokonaisuus ja tytöt oppivat valtavasti uutta. Tästä lähdemme ansaitun kesäloman kautta kohti heinäkuun treenipäiviä ja syyskauden haasteita!

12.6.2022

Tänään vietimme kauden päätöstä uuden ohjelman kokeilujen, pihapelien ja kesäherkkujen merkeissä. Samalla jouduimme kuitenkin sanomaan heipat apuvalmentajallemme Elinalle, sillä hän lähtee vaihto-opiskelemaan Washingtoniin - ihanaa reissua Elina ja toivottavasti palaat vielä meidän treeneihin! Kevätkauden loppupuolella saimme joukkueeseen uutta vahvistusta, tervetuloa Nefiaan Lilja ja Eevi sekä Elinan paikalle syyskaudella hyppäävä valmentaja Helinä Luhtala!

8.6.2022

Kesätreenit ovat pyörähtäneet käyntiin ja treeneissä olemme käyttäneet paljon aikaa perusvoimisteluun, voimaan sekä välinetekniikkaan, sillä ensi syksynä välineemme on pallo. Tytöt saivat myös kesälomaksi treeniohjeet, jotka sisältävät palloliikkeitä sekä pitkiä venyttelyitä. Elokuussa selviää ketkä ovat jaksaneet treenata kesän aikana ahkerimmin ja pieniä palkintoja on myös luvassa.. Suurin palkinto kuitenkin lienee se, että pallo pysyy jokaisella paremmin hallussa syksyllä!

Lydian ja Ellenin sivuspagut
Oonan ja Lydian lokot

9.4.2022

Kisakauden päätös Ilo Cupin yhteydessä järjestetyssä Starassa sujui loistavasti, saimme sairastelukierteen jälkeen kaikki tytöt yhdessä matolle nauttimaan vielä viimeistä kertaa ohjelman esittämisestä ennen seuran kevätnäytöstä. Valmentajien mielestä suoritus oli kauden paras, mutta tiukkaa linjaa pitäneet arvit olivat hieman eri mieltä - saimme nimittäin ennätysmäärän "harjoittele"-merkintöjä. Palautteesta saimme kuitenkin vahvistusta sille, että loppukauden käytämme perusvoimistelutaitojen, aukikierron ja ojennuksien harjoitteluun sekä voiman lisäämiseen. Hyvää palautetta saimme sivulinjan liikkuvuudesta (lähes kaikki tytöt saavat sivuspagun jo pohjaan!!), nopeudesta, tasapainoista ja edelleen yhdenaikaisista hyppelyistä. Tästä on hyvä jatkaa kohti kesätreenejä!

3.4.2022

Vaajakosken Illusionin järjestämässä Starassa saimme arveilta hyödyllistä palautetta jatkoa ajatellen. Kehuja saimme kuvioiden monipuolisesta muodostamisesta, askelikkojen yhdenaikaisuuudesta, tasapainojen muodoista sekä teeman esilletuomisesta ryhmäliikkeiden avulla. Tästä lähdemme vielä parantamaan vartalotekniikkaa sekä ojennuksia. Sommittelun- ja esittämisen arvilta saimme valtavan määrän WAU-merkintöjä muun muassa omaperäisyydestä, musiikkivalinnasta sekä ryhmän toimivuudesta! Ensi viikolla päätämme kisakauden Palokan Ilon Starassa.

27.3.2022

Osallistuimme seuran kilpajoukkueiden yhteiseen treenipäivään. Pääsimme opettelemaan uusia taitoja ja päivän aikana taisi löytyä myös uusia kavereita!

26.3.2022

Kisakauden avaus JNV:n Hopeaharppaus-Starassa sujui erinomaisesti! Saimme sairasteluista huolimatta koko joukkueen matolle ja suoritus olikin ehdottomasti koko kauden paras. Seuraava Stara on jo ensi viikolla Vaajakoskella, sieltä lähdemme hakemaan entistäkin yhdenaikaisempaa ja siistimpää suoritusta!

16.3.2022

Pääsimme tekemään ensi-esityksen kevään kisaohjelmallamme seuran kisakatselmuksessa. Suuri yleisö jännitti hieman, mutta suorituksesta selvittiin hienosti, vaikka muutoksia jouduttiin tekemään vielä juuri ennen esiintymistä. Pieniä eriaikaisuuksia lähdetään nyt hiomaan pois, sillä seuraava esiintyminen on jo seuraavalla viikolla JNV:n Starassa!

Ohjelman alkuasento

16.2.2022

Kevätkausi on alkanut ahkeran liikkuvuusharjoittelun, uuden kisaohjelman ja useampien yhteistreenien merkeissä! Ohjelman runko saatiin kasaan jo tammikuun aikana ja nyt alkaakin sen huolellinen hiominen kohti maaliskuun kisakatselmusta ja sitä seuraavia Stara-esiintymisiä. Arvaatko puvuista kisaohjelman teeman?

Nefia & Twiiga Shine